• Japanese
  • Kiina
  • Eesti
  • In English
  • På svenska
  • по-русски
  • Suomeksi
 

Uutiset

 

Bonne aikoo myydä kartonkipakkauksessa lohjalaista lähdevettä

Bonne aikoo myydä kartonkipakkauksessa lohjalaista lähdevettä

–Kartonkipakkauksessa myytävä vesi on aivan uutta markkinoilla. Ne voisivat näyttää esimerkiksi tältä, esittelee Bonnen toimitusjohtaja Matti Väänänen

23.1.2018 - 06.00 SARI MATTILA
Kuva: Teemu Vestovuo

LOHJA | Bonne Juomat Oy tuo vähittäismyyntiin perinteisen muovisen vesipullon rinnalle kartonkisen vesitetran. Se on ympäristöystävällinen kartonkipakkaus, joka on tarkoitus saada markkinoille jo kesällä.

– Päämarkkina-alue on kotimaa, mutta varmasti sitä viedään myös Baltiaan, Pohjoismaihin, Venäjälle sekä Aasiaan, kertoo Bonnen toimitusjohtaja Matti Väänänen.

Vesi on tietenkin lohjalaista lähdevettä, joka pumpataan Bonnen omasta Lähteenlohkon lähteestä.

Aivan uudenlainen lähdeveden myyntipakkaus ei suinkaan ole ainoa innovaatio, jota Bonnessa valmistellaan.

Koe-erä lohjalaista omenaa on soseutettu ja testattu ulkopuolisilla maistelijoilla.

– Arviot ovat olleet niin myönteisiä, että ennen seuraavaa satokautta pitäisi päästä vauhtiin, Väänänen tuumaa.

Parhaillaan Bonne hakee ulkopuolista soseuttajaa, jolloin Bonnen tehtäväksi jäisi soseen pakkaus, brändäys, myynti ja markkinointi.

Tehtaanmyymälääkin Bonnessa rakennetaan. Se on tarkoitus avata jo tämän kevään aikana Plastexin tehtaanmyymälän yhteyteen.

– Uusi strategiamme tähtää kasvuun, kehittämiseen ja vientiin. Olemme muun muassa mukana Tekesin Bonne kasvuun viennillä -kiitohankkeessa, mutta se päättyy huhtikuussa. Sen vuoksi kiinnostuimme Kasvupolusta, Väänänen sanoo.

Kasvupolku on Länsi-Uudenmaan ja Salon seudun yritysten kasvuohjelma, joka on osa Suomen suurinta yritysten kasvun sparrausohjelmaa Kasvu Openia.

– Kyseessä on nimenomaan sparrausohjelma, jossa muun muassa viennin, markkinoinnin ja rahoituksen asiantuntijat eli myllärit haastavat yrityksiä ja auttavat heitä pääsemään tavoitteisiinsa, kertoo Novago Yrityskehityksen toimitusjohtaja Tom Gammals.

Kasvupolulle on valittu 15 Länsi-Uudenmaan ja Salon seudun yritystä 28 hakijan joukosta. Gammals kertoo, että tänä vuonna hakijoiden joukossa oli erityisen paljon lohjalaisyrityksiä.

– Mukaan valittiin hyvin erityyppisiä yrityksiä. Yhteistä niille kaikille oli kuitenkin voimakas kasvuhalukkuus. Kun valitsimme yrityksiä ohjelmaan kriteereinä olivatkin kasvuinto, mutta myös kasvusuunnitelman realistisuus sekä kehittämispotentiaali, Gammals paljastaa.

Ohjelman aikana yritykset tapaavat yhteensä 10 asiantuntijaa 45 minuutin luottamuksellisissa tapaamisissa. Asiantuntijat ovat valtakunnallisen Kasvu Openin tarjoamia. Ohjelman päätteeksi alueen elinkeinoelämän päättäjistä koottu tuomaristo valitsee kaksi parasta yritystä, jotka etenevät lokakuussa järjestettävään valtakunnalliseen Kasvu Open Karnevaaliin.

– Bonnelle Kasvu Open sopii erinomaisesti juuri tähän tilanteeseen. Odotan, että se omalta osaltaan tukisi strategiaamme kotimaan markkinoiden sekä viennin osalta. Luultavasti luvassa on mielenkiintoista ajatustenvaihtoa sekä verkottumista eri alojen yritysten kanssa, Matti Väänänen sanoo.

Kasvupolku

Länsi-Uudenmaan ja Salon seudun yritysten kasvuohjelma, joka on osa valtakunnallista yritysten kasvun sparrausohjelmaa Kasvu Openia.

Kasvu Open auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa.

Tänä vuonna Kasvupolulle haki 28 yritystä, joista mukaan valittiin Bonne Juomat Oy, Kiinnoste, Mecra Oy, Ninka Oy, Peak Living Oy, Pluscon Oy, Petroil Oy, Redono Oy Lohjalta, Jen´s Finland Oy Nummelasta, Matkaikkuna Oy Karjaalta, MyJemma Oy Ltd Kaarinasta, Talent Adventure Oy Calliola Raaseporista, Ventrix Oy Espoosta, Yksityisliike Skumppani Hangosta ja Zink IT Oy Turusta.

Kasvupolun takana ovat Novago, YritysSalo, Uudenmaan yrittäjät, Luksia, Länsi-Uudenmaan Kauppakamari, Tammisaaren Energia sekä valtakunnalliset kumppanit Nordea, Finnvera, Technopolis, Varma, If, Team Finland, BusinessJKL, Keski-Suomen Liitto, San Francisco Oy, Grano, Laukaan kunta, Jyväskylän Messut, Jyväs-Caravan ja Isku.